Winnaar beste marketingbedrijf 2011: Wehkamp

Wehkamp heft weer een prijs in de wacht gesleept. Één van de meeste bekende Nederlandse webshops is gekozen tot beste marketingbedrijf van 2011. Deze verkiezingen worden jaarlijkse gehouden door het Nederlands Instituut voor Marketing beter bekend als NIMA. De Wehkamp bevindt zich in een concurrerende branch maar heeft haar hoofd goed boven water gehouden.

Wehkamp vs Zalando
Zalando is een van de grote concurrenten van Wehkamp. Waar ze qua webdesign veel van elkaar afkijken is het toch noemenswaardig dat Wehkamp zich staande houdt tegen de van oorsprong Duitse concurrent. Zalando heeft zowel online als offline ongelofelijk veel marketingbudget over de balk gesmeten. Online kan je denken aan contextual targeting en behavioural targeting en offline aan de ‘irritante’ reclame. Voor de prijs ‘Beste Marketingbedrijf van 2011’ ging Wehkamp de strijd aan met de Jumbo supermarkten en de KLM. Juryvoorzitter René Repko mocht de prijs overhandigen aan Wehkamp.nl. Repko zei het volgende: “Wehkamp.nl is vooral succesvol in het inspelen op de wensen en behoeften van de klant. De klant speelt de centrale rol.”

Voor veel marketeers gesneden koek maar graag herhalen we het nogmaals: De klant moet de centrale rol spelen voor iedere online webwinkel.
NIMA awards